{نكت قصيرة}

نكت جديدة 2026 - احدث النكت المضحكة

اجدد واحدث نكت 2026 قصيرة مضحكة تموت من الضحك. نكت محششين ومصرية وخليجية جديدة لهذا العام. نحدث الصفحة باستمرار!

357 نكتة جديدة لعام 2026

اطفال#358
رن تلفون الأب وهو في الحمام والام تصلي والطفل هز التلفون وبدا يعيط بابا بابا: الملكة وردة تتصل بك.. الأم اكتفت بقراءة الفاتحة وركعت وسلمت فورا الأب خرج من الحمام مسرعا وقال لابنه: يلعن يلي درسك اللغة العربية مكتوب(مكالمة واردة) ياحماار الأم ابتسمت وجددت الوضوء
زوج وزوجة#320
مرزوق يقول لزوجته : لو دخلت مشروع وفشت فيه وش اسوي؟ قالت جرب مشروع غيره قال طيب ولو نجحت فيه وش اسوي؟ قالت توسع مشروعك وتفتح مشاريع جديدة قال طيب انتي وش رايك في مشروع زواجنا فاشل ولاناجح؟ يقولك الزوجة لحج الان ساكتة لوقالت فاشل راح يجرب غيرها ولوقالت ناجح راح يتوسع في مشاريع اخرى الله لايوفقك يامرزوق جاب لها التوحد
زوج وزوجة#297
رجع اخر الليل ... وهو مشتاق لمرتو ولقاها نايمة فقال خلينا ندلعها شوي مسك شعرها لقاها لابسة شال مسك رجليها لقاها لابسة جرابات حط ايدو عليها لقاها لابسة بيجامة ومن فوقها روب قالها : فتحية فتحية قالتلو هاااااااه شو بدك قالها: قومي البسي كندرتك عشان نطلع مشوار
زوج وزوجة#296
سوري شاف بالمطار واحد فرنسي عم تستقبله مرته بالورود عجبته الفكرة فحكى مرتو وقلها : أنا طيارتي بتوصل بكرة 8 المسا فيه مجال تطلعي تستقبليني بالمطار؟ قالت له: بكرة المسا معزومة على عرس ورايحة انا واختي رح حطلك المفتاح بالشحاطة السودا اللي جمب تنكة الزبالة بالفردة اليمين
محششين#292
واحد محشش اعجب بدكتورة صار كل يوم يقطع كشف ويدخل العيادة علشان يشوفها مرة يقولها راسي بيوجعني ومرة بطني ومرة ايدي المهم غاب المحشش عن العيادة اسبوع ولما رجع كالعادة قطع كشف ودخل عند الدكتورة سالته الدكتورة : وينك يا رجل صار لك زمان غايب؟ قالها: والله يا دكتورة كنت مريض
مصرية#289
زوجة وهي بتموت بتقول لجوزها: محمد انا عايزة اعترفلك بحاجة قالها:خير يا سامية قالتله: عايزاك تسامحني انا كنت بوقع بينك وبين أمك وكنت بفتري عليها واقول حاجات محصلتش قالها: انسي اللي فات ربنا غفور رحيم وانا مش زعلان قالتله: وكمان كنت بقصقص ريشك واورطك في ديون عشان مانفكرش تتجوز عليا قالها : يا سامية خلاص انسي انسي قالتله: وكمان كنت بنكد عليك ع الفاضي وع المليان ومن غير سبب قالها: خلاص بقى وربنا انا عارف كل ده هو انا حطيتلك السم في الشاي من شوية
زوج وزوجة#287
رجل كبير في السن جالس مع زوجته قال لها: اسمعي انت كبرتي في السن وصرتي متل المرسيدس موديل 1963 وأنا عبالي بنية صغيرونة متل الجاكوار موديل 2017 قالت له زوجته: طيب وانت تقدر تسوقها ولا بتجيب لها سواق؟ الشايب حس بجلطة واسعفوه للمشفى وحطوه في الانعاش سأله الطبيب: ماذا حصل لك يا حاج قال: صدمتني مرسيدس موديل 1963
زوج وزوجة#286
واحد قرفان من مرتو و منتظر فرصة مشان يتزوج وحدة تانية وهي ماتعطيه فرصة طول النهار نضيفة ولابسة ومتأنقة وكأنها طالعة من البيت عكتر الرتابة بس الزلمة راح وتزوج عليها, سألوه ليش تزوجت عمرتك وهية مو ناقصها شي قال: طول النهار لابسة ومجهزة حالا متل المسافرة يعني محسستني بعدم الاستقرار
بخلاء#275
دق رجل على بيت معروف اهله بالبخل الشديد فتحت المراة فقال لها:هل عندكم شربة ماء؟ فاحضرت له وعاء مثل الطشت فيه لبن بارد ....شرب حتى ارتوى فقال لها بدي اسالك سؤال فقالت له تفضل؟ قال :أنا اعرف عنكم انكم ناس بخلاء كتير فكيف سقيتيني لبن ويمكن ماعندكم غيره؟ قالت: الصحيح انو زوجي من اسبوع اشترى لبن وفجاة وقعت فيهن فارة قلت بسقيك ياهن احلا ماينكبوو انخوت الزلمة وزت الطشت عالارض وكسره ..قالتله: الله لايوفقك فوق ماعملت معك منيح وسقيتك لبن كسرت نونية الصبي
دكتور#274
في وحدة دخلت عدكتور النسائية سألها خير شو معك؟ قالتلو والله يادكتور انا ما عم احمل رغم اني متزوجة من عشرين واحج نط الدكتور وصاح الله لايوفقك يخرب بيتك شلون متزوجة من عشرين واحد شلون فهميني؟ ردت عليه : شوفيها دكتور ماكان في صالة فاضية لحفلة العرس الا بتاريخ 20/1
زوج وزوجة#243
ﺣﺸﺎﺵ ﺭﺟﻊ ﺑﻴﺘﻪ ﻣﺘﺄﺧﺮ، ﻣﺮﺍﺗﻪ ﺳﺄﻟﺘﻪ “ : ﻛﻨﺖ ﻓﻴﻦ ﻳﺎﺳﻮﺑﺮﻣﺎﻥ؟ ” ﻗﺎﻟﻬﺎ “ : ﻛﻨﺖ ﺑﺄﻟﻌﺐ ﻛﻮﺗﺸﻴﻨﺔ ﻣﻊ ﺻﺤﺎﺑﻲ ” ﻗﺎﻟﺘﻠﻪ “ : ﻭﻛﺴﺒﺖ ﻳﺎﺳﻮﺑﺮﻣﺎﻥ؟؟ ” ﻗﺎﻟﻬﺎ “ : ﺇﻳﻪ ﺣﻜﺎﻳﺔ ﺳﻮﺑﺮﻣﺎﻥ؟؟ ” ﻗﺎﻟﺘﻠﻪ : ﻣﺎﻫﻮ ﻣﺤﺪﺵ ﺑﻴﻠﺒﺲ ﺍﻟﻜﻠﻮﺕ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﺒﻨﻄﻠﻮﻥ ﻏﻴﺮ ﺳﻮﺑﺮﻣﺎﻥ ﻳﺎ ﺭﻭﺡ ﻗﻠﺒﻲ .
زوج وزوجة#224
ﺍﻡ ﻫﻴﺜﻢ ﻗﺎﻟﺖ ﻻﺑﻮ ﻫﻴﺜﻢ ﻋﺎﻭﺯﻩ ﺣﺒﺎﻳﻪ ﻓﻴﺎﺟﺮﺍ ﻉ ﺷﺎﻥ ﻋﻨﺪﻱ ﺍﺳﻬﺎﻝ . ﺍﺑﻮ ﻫﻴﺜﻢ ﻟﻤﺎ ﺳﻤﻊ ﻛﺪﺍ ﻣﻦ ﺍﻡ ﻫﻴﺜﻢ ﺯﻋﻞ ﻣﻨﻬﺎ ﻭﻗﺎﻟﻬﺎ ﻫﻮ ﻣﻴﻦ ﺍﻟﻲ ﻭﺻﻔﻠﻚ ﺍﻟﺤﺒﺎﻳﻪ ﺩﻱ ؟ ﻗﺎﻟﺘﻠﻮ : ﺍﻧﺎ ﺳﻤﻌﺖ ﺟﺎﺭﺗﻨﺎ ﺑﺘﻘﻮﻝ ﻟﺠﻮﺫﻫﺎ ﺧﺪﻟﻚ ﺣﺒﺎﻳﻪ ﻓﻴﺎﺟﺮﺍ ﻉ ﺷﺎﻥ ﻳﻮﻗﻒ ﺍﻟﺨﺮﺍ ﺩﻩ .
مصرية#213
واحدة بتوصى بنتها لازم تخلى بالك من تصرفات جوزك يعنى لما يرجع من الشغل تبصى على كتفه لو لقيتى شعرة صفرا قوليله مين الشقرا اللى كنت معاها و لو لقيتى شعرة سودا قوليله مين ام شعر اسود اللى كنت معاها ......رجع جوزها قعدت تدور على كتفه مالقتش حاجة قالتله لااااااا الحركات دى مش عليا مين القرعة اللى انت كنت معاها!!!
زوج وزوجة#212
مجموعة نسوان راحوا رحلة على لبنان (............ ... ) وعادوا بعد ثلاثة أيام. فقامت واحدة تصف لزوجها قديش انبسطوا في لبنان. قالت له: أول يوم وصلنا على بيروت. ياإلهي شو حلوة بيروت. دورنا بالحمرا وبرج حمود ورحنا على التلفريك بجونية .. يا **** شو انبسطنا. آخر النهار رجعنا ع الفندق تعبانين كتير. اتحممنا وجهزنا حالنا للنوم وإذ عصابة إجت علينا. اغتصبونا كلنا إلا شفيقة. العمى؟ قال الزوج لنفسه. إي وبعدين. *** نمنا هديك الليلة. تاني يوم. أخدونا ع الجنوب. يا *** شو حلو الجنوب. شعب بطل. استقبلونا أحلى استقبال . رحنا على صور وصيدا وعلى النبطية. ووصلنا للحدود وضربنا حجر على الإسرائيليين . وآخر النهار رجعنا على بيروت ع الفندق. يا *** شو كنا تعبانني. إتحممنا ورحنا حتى ننام. وإذ إجت عصابة. اغتصبونا كلنا إلا شفيقة. العمى؟ كمان؟ شو هالحكي هذا اللي صار. المهم تالت يوم رحنا ع طرابلس ودورنا واشترينا من سوق البالة ورحنا ع البحر الخ.. وآخر النهار كما رجعنا ع الفندق وإذ العصابة إجت اغتصبتنا كلنا إلا شفيقة. فار دم الزوج وصرخ : العمى كل يوم ؟ كل يوم بيغتصبوكن إلا شفيقة ؟ شو قصة شفيقة ؟ ليش ما اغتصبوها؟ فأجابت الزوجة : *** هي ما رضيت.
دكتور#211
مــــمرضة راحـــــت عـــــند الدكــــتور الــــنفسي قـــــالتله يـــــا دكــــتور انـــــا توظــــفت جـــديد فـــي مســـتشفى بـــــس عنــــدي مشكـــلة انــــه كـــــل مـــا اتــــعرف عــــلى دكـــتور بــــانتهي فــــينا الــــمطاف عــــلى ســــريره....!!! بـــــعدها باشـــعر بالـــــذنب والاكــــتأب لــــمدة اســــبوع . الــــــدكتور : وانتـــتي جـــاي عـــــشان اقــــوي الارادة عنــــدك ومــــا تــــــنامي مـــــعهم ؟ قالتـــــله : لا يـــــا دكــــتور .. انــــا بــــدي تعــــــطيني طريــــقة عـــــشان ابـــــطل اشـــــعر بالذنـــــب والاكتـئــــأب...
زوج وزوجة#210
مره واحد كان مخنوق من مراته فقالها: انا زهقت منك وهاروح اتجوز نانسى عجرم. قالتله موافقه, قالها انتى يوم وهى يوم قالتله لا... قالها خلاص انتى يومين وهى يوم قالتله برضه لا قالها خلاص انتى ثلاثه وهى يوم قالتله لا قالها انتى اربعه قاتله لا طيب خمسه قالتله لا طيب انتى سته وهى يوم قالتله لا قالها طيب عايزه اييييييييه ؟ قالتله انت يوم وانا يوم
زوج وزوجة#204
واحد راح على الشيخ يسأله : يا شيخ حسن.. أنا لما أكون مع مراتي بالفراش.. ماحسش انها تسخن قال له الشيخ حسن أحضنها من ورا.. ... وبوسها من رقبتها و احملها و ارميها بالسرير...!!! راح الزوج و حضنها من ورا... و باسها من رقبتها... ضحكت الزوجه وقالت: انت جيت يا شيخ حسن؟؟!!
بخلاء#203
كتب رجل بخيل رسالة الى زوجته : زوجتي الحبيبة الغالية : لا استطيع ارسال راتبي هذا الشهر …. لذا أرسل اليك 100 بوسة زوجك المخلص وبعد أسبوع أرسلت الزوجة رسالة رد الى زوجها : زوجي الغالي : شكرا لبوساتك ال 100 واليك تفاصيل صرف النفقات : بائع الحليب : بوستين الخضرجي : 7 بوسات صاحب البيت : كل يوم بوستين والبواب وأبو الصحية واللحام أخدوا تقريبا 20 بوسة بس لا تشغل بالك لسع عندي شي 20 بوسة بتكفيني لآخر الشهر انشاء الله ورح أتبع هذه الطريقة في الأشهر المقبلة لأنها حلت كتير من مشاكلنا فلا تشغل بالك زوجتك المخلصة
محششين#196
محشش سمع عن نضارة بتخليه يشوف الناس من غير أواعي، باع سيارته و سافر يشتريها و رجع لابس النظارة و شايف الناس كلها مشلحه!!! راح على البيت لقى مرته مع واحد و الاتنين مشلحين!!! شلح النضارة و لقيهم نفس الشي مشلحين!!!! قالتله مرته أنا آسفة مش عارفة شو أحكيلك سامحني... راح شمطها كف و قلها: مش رايقلك أنا ؟؟ خليني بأخت هالنضارة اللي علقت
زوج وزوجة#186
مرة واحد متجوز عنده دولاب قافله 20 سنة والمفتاح معاه هو بس... مراته هتتجنن وتعرف ايه اللي جوه الدولاب... وفي يوم راح الشغل ونسي المفتاح... مراته فتحت الدولاب لقت 20 الف جنيه.. وبيضتين!!! لما رجع سألته ايه حكاية البيضتين دول؟ قالها بصراحه... كنت كل ما أخونك مرة أحط بيضة في الدولاب... الست قالت :عشرين سنه جواز ومرتين بس... مش مهم... فسألته طب والعشرين الف جنيه؟ قالها كنت كل ما اجمع كرتونه بيض اروح ابيعها
حيوانات#135
في ثلاثة صقور واحد منهم غبي تحدو بعض من يصيد اكبر فريسه فرجع الصقر الأول ومنقاره فيه دم قالو له خير قال: شفتو الشجرة اللي هناك قالو اه قال في تحتها ارنب أكلته جاء الصقر الثاني ومنقاره فيه دم قالو خير قال: شفتو الحجرة هناك قالو اه قال في تحتها حمامة اكلتها وبعد شوية رجع الصقر الغبي هو مليان دم قالو خير قال: شفتو العامود الي هناك قالو اة قال انا مشفتوش
مصرية#133
واحد فتح محل فراخ في مصر، جاله مفتش التموين وسأله بتأكل الفراخ إيه يا جحا؟ قاله رز. قاله المفتش مصيبتك سودا هو حد لاقي الرز؟ غرامة 100 جنيه. تاني يوم، رجع سأله: بتأكل الفراخ إيه يا جحا؟ قاله قمح. قاله المفتش مصيبتك سودا هو حد لاقي القمح؟ غرامة 100 جنيه. ثالث يوم، بتأكل الفراخ إيه يا جحا؟ قاله ذرة. قاله المفتش مصيبتك سودا هو حد لاقي الذرة؟ غرامة 100 جنيه. رابع يوم، بتأكل الفراخ إيه يا جحا؟ قاله بدي كل فرخة جنيه وهي تآكل اللي هي عايزاه.

نكت جديدة لسنة 2026

مرحبا بك في صفحة نكت جديدة 2026. نقدم لك احدث واجدد النكت القصيرة المضحكة التي تموت من الضحك. تشمل المجموعة نكت محششين جديدة ونكت مصرية 2026 ونكت خليجية حديثة وغيرها الكثير. نحدث هذه الصفحة باستمرار لنقدم لك افضل نكت 2026 المناسبة للمشاركة مع الاصدقاء والعائلة على واتساب وتويتر.

تصفح حسب التصنيف

تبي تضحك اكثر؟

تصفح جميع النكت القصيرة المضحكة في مختلف التصنيفات

تصفح كل النكت